تبلیغات
تانگ سودو استان ایلام

تانگ سودو استان ایلام
 

در زمانی که در حال ورزش هستید ناگهان در پهلوی خود درد شدیدی احساس میکنید. هر کسی پاهای خود را بالا و پائین

ببرد و در همان حال به سرعت نفس بکشد، دچار درد پهلو میشود. علت واقعی آن بدرستی شناخته شده نیست اما بنظر میرسد که  درد پهلو ناشی از چنگ شدن(اسپاسم) دیافراگم است. دیافراگم پرده ای ماهیچه ای بین شکم و قفسهٔ سینه است که تنفس را کنترل میکند. این چنگ شدن وقتی اتفاق میافتد که دیافراگم خون کافی در هنگام ورزش دریافت نمیکند.
بالا و پائین کردن پاها فشار بر روی ماهیچه های شکم را زیاد میکند که به دیافراگم هم منتقل میشود. در همین حال، تنفس سریع ششها را منبسط کرده و دیافراگم را به پائین میفشارد. این فشار دو طرفه از بالا و پائین بر روی دیافراگم خون را از آن خارج کرده و دچار کمبود اکسیژن میکند. بدون اکسیژن کافی، ماهیچه ها دچار گرفتگی دردناک میشوند.
کسانی که تازه ورزش را شروع کرده اند، بیشتر مستعد درد پهلو هستند. اینها تنفس سریع و کوتاه میکنند و پیش از اینکه ماهیچه های شکم خود را با ورزش تطبیق دهند فشار زیادی بر آنها می اورند. این ماهیچه ها ممکن است به اندازهٔ کافی برای مقاومت در برابر حرکات سریع اندامهای درونی شکم قوی نباشند و بر دیافراگم فشار آید.
غذا هم ممکن است فشار وارد شده بر دیافراگم را بیشتر کند. خوردن غذای دیرهضم و چرب قبل از ورزش معده را سنگین تر کرده و دیافراگم را میفشاردو اگر هر بار که ورزش میکنید پهلو درد میگیرد، احتمال دارد جریان خون به روده ها دچار اشکال شده باشد.
درمان درد پهلو:
اغلب کم کردن سرعت حرکت درد پهلو را آرام میکند. اگر اینطور نشود، کارهای زیر را انجام دهید. بایستید و بدمید. اگر نمیتوانید دراز بکشید، لااقل بایستید و انگشتان را بر نقطهٔ درد بفشارید. این محل معمولاً درست زیر دنده ها و در طرف راست است. سپس لبها را حلقه کرده و با فشار هوا را بیرون بدهید. این کار فشار را از روی دیافراگم بر میدارد و میتوانید بدون درد به دویدن ادامه بدهید.
نفس عمیق بکشید. راه رفتن آرام و بلند کردن دستها تا بالای سر راه دیگری برای کم کردن فشار روی دیافراگم است. وقتی دستها را بالا میبرید، نفس عمیق بکشید و با پائین آوردن آنها نفس را بیرون بدهید. با شکم نفس بکشید. برای جلوگیری از شروع درد پهلو، با شکم و بطور عمیق تنفس کنید. به آرامی ورزش را شروع کنید و به تدریج بر سرعت و شدت آن بیفزائید تا تنفس و بدن خود را با آن وفق دهند. بعد از غذا فعالیت نکنید. اگر مستعد درد پهلو هستید، تا دو ساعت بعد از غذا فعالیت زیاد از خود نشان ندهید. چربی نخورید. غذاهای چرب و پرپروتئین مثل گوشت قرمز و لبنیات پرچربی بیشتر در معده میمانند و دیافراگم را مدت بیشتری به پائین فشار میدهند. اگر باید غذا بخورید و بدوید، چیزی زودهضم و کم حجم بخورید


[ یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ] [ 06:21 ب.ظ ] [ - ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By خرید اینترنتی آموزش یوگا :.

درباره وبلاگ

وبلاگ رسمی تانگ سودو استان ایلام با هدف اطلاع رسانی بهتر و معرفی فعالیت های انجام شده و در دست اقدام سهل الوصول تر به مربیان، ورزشکاران، ادارات تربیت بدنی و .... راه اندازی شده است. تلفن 09189455908 سجاد چراغی


آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
نظر سنجی
به نظر شما تانگ سودو - كاراته كره ای از چه نظر نسبت به سبكهای دیگر برتری دارد








آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب